83 produktów
Wybierz auto
0499203294
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
223,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
223,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
459,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
459,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203295
Długość [mm]: 491
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
228,74
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
228,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04211004980649
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
372,85
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
372,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491052
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
228,40
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
228,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190120
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
336,39
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
336,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
254,53
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
254,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980610
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 487
Rozwiń więcej danych
381,73
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
381,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
233,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203265
Długość [mm]: 487
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
241,72
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
241,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261188
Długość [mm]: 487
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
240,03
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
240,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS0105R
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
432,47
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
432,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52199
Długość [mm]: 485
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
263,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
263,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27047
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
311,72
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
311,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261100OL
Długość [mm]: 514
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
338,38
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
338,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60094
Długość [mm]: 518
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
278,80
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
278,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ44070917201
Strona zabudowy: Z prawej
Tryb pracy: Automatyczny
296,34
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
296,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143102270
Długość [mm]: 488
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
352,22
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
352,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW053
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
268,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
268,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
654,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
654,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA YETI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA YETI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA YETI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA YETI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA YETI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA YETI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.