85 produktów
Wybierz auto
04211004980649
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
364,75
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
364,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203295
Długość [mm]: 491
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
208,29
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
208,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203294
Długość [mm]: 519
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,49
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
212,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190120
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
336,39
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
336,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980610
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 487
Rozwiń więcej danych
370,52
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
370,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
457,62
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
457,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261042
Długość [mm]: 814
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
230,63
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
230,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4588
Długość [mm]: 520
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
359,00
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
359,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491213
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 814
Rozwiń więcej danych
233,35
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
233,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK54055
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 581
Rozwiń więcej danych
385,52
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
385,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27047
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 585
Rozwiń więcej danych
299,52
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
299,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261094
Długość [mm]: 884
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
222,13
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
222,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261188
Długość [mm]: 487
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
240,03
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
240,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW151
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 520
Rozwiń więcej danych
215,87
zł/szt.
Kraków: śr. 08.10
U ciebie: śr. 08.10
215,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW085
Ilość zębów: 36
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
228,13
zł/szt.
Kraków: śr. 08.10
U ciebie: śr. 08.10
228,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980727
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 513
Rozwiń więcej danych
427,38
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
427,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261089
Długość [mm]: 521
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
247,11
zł/szt.
Kraków: śr. 08.10
U ciebie: śr. 08.10
247,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492555
266,58
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
266,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190124
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
273,77
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
273,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492610
Długość [mm]: 535
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
263,66
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
263,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SKODA YETI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SKODA YETI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SKODA YETI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SKODA YETI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SKODA YETI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SKODA YETI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.