31 produktów
Wybierz auto
0499261052
Długość [mm]: 529
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
248,14
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
248,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5158
Długość [mm]: 532
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
427,29
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
427,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980694
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 540.8
Rozwiń więcej danych
368,11
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
368,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182996
Ciężar [kg]: 6.61
Otwór o śr [mm]: 10.65
Rozwiń więcej danych
294,84
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
294,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464465
Długość [mm]: 540.8
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
251,37
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
251,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470852
Długość [mm]: 527
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
272,46
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
272,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183591
Ciężar [kg]: 7.098
Otwór o śr [mm]: 10.6
Rozwiń więcej danych
295,49
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
295,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW004W
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
107,67
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
107,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261033
Długość [mm]: 545
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
302,70
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
302,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980149
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 540.8
Rozwiń więcej danych
414,03
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
414,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR437400
Długość [mm]: 540.8
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
210,68
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
210,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190278
Strona zabudowy: Oś przednia
321,89
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
321,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
266,00
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
266,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491662
Długość [mm]: 532
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
262,98
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
262,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143103600
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
400,98
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
400,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143101300
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 536
Rozwiń więcej danych
397,59
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
397,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
755,87
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
755,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
708,21
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
708,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0369VKJC5151
Długość [mm]: 537
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
435,66
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
435,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5159
Długość [mm]: 537
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
403,65
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
403,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.