Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW TRANSPORTER IV

30 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
SKF
MAXGEAR
FEBI BILSTEIN
HART
MAGNETI MARELLI
JP GROUP
MEYLE
LÖBRO
NTY
Półoś napędowa SKF VKJC 5158

Długość [mm]: 532

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

425,12

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

425,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261052

Długość [mm]: 529

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

250,73

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

250,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 302378

Długość [mm]: 517

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

774,43

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

774,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190286

Strona zabudowy: Oś przednia

324,89

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

324,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 100 498 0694

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej

Długość [mm]: 540.8

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

345,38

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

345,38

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 182996

Ciężar [kg]: 6.61

Otwór o śr [mm]: 10.65

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,94

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

305,94

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190278

Strona zabudowy: Oś przednia

341,93

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

341,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 183591

Ciężar [kg]: 7.098

Otwór o śr [mm]: 10.6

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

301,45

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

301,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 437 400

Długość [mm]: 540.8

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

218,73

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

218,73

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 470 852

Długość [mm]: 527

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

282,90

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

282,90

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 464 465

Długość [mm]: 540.8

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

261,01

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

261,01

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa JP GROUP 1143103600

Długość [mm]: 525

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

407,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

407,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa JP GROUP 1143101300

Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach

Długość [mm]: 536

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

447,81

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

447,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261003

Długość [mm]: 541

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

215,51

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

215,51

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261033

Długość [mm]: 545

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

305,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

305,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261034

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

252,11

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

252,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261119

Długość [mm]: 527

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

230,53

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

230,53

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5151

Długość [mm]: 537

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

391,05

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

391,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5160

Długość [mm]: 530

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

440,25

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 22.08

440,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 5159

Długość [mm]: 537

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

401,62

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

401,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW TRANSPORTER IV

Wał napędowy w samochodzie VW TRANSPORTER IV – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW TRANSPORTER IV?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW TRANSPORTER IV?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW TRANSPORTER IV – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW TRANSPORTER IV

W pojazdach VW TRANSPORTER IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW TRANSPORTER IV – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.