56 produktów
Wybierz auto
LOBGKNP10052
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 90
Rozwiń więcej danych
1 703,17
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
1 703,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467066
Długość [mm]: 617
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
316,63
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
316,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462084
Długość [mm]: 857
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
368,06
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
368,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477823
Długość [mm]: 1025
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
523,79
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
523,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ55211007701
Strona zabudowy: Z tyłu
1 044,98
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
1 044,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27066
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 883
Rozwiń więcej danych
438,38
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
438,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27065
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 861
Rozwiń więcej danych
376,82
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
376,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27067
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1025
Rozwiń więcej danych
534,79
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
534,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ55211007601
Strona zabudowy: Z przodu
823,28
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
823,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVW012
Rozstaw osi [mm]: 3400
Strona zabudowy: Z tyłu
Rozwiń więcej danych
1 732,83
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
1 732,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW048
Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
Średnica przegubu [mm]: 94.2
264,79
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
264,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW129
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
303,80
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
303,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW177
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
327,20
zł/szt.
Kraków: pon. 23.06
U ciebie: pon. 23.06
327,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW046
333,73
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
333,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
897,89
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
897,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
871,11
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
871,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
1 781,66
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
1 781,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
LOBGKNP10054
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
2 180,43
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
2 180,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 343,61 zł
LOBGKNP10053
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 90
Rozwiń więcej danych
2 084,45
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
2 084,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202361OL
Długość [mm]: 879
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
631,76
zł/szt.
Kraków: pt. 20.06
U ciebie: pt. 20.06
631,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER VI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER VI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER VI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER VI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER VI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER VI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.