🔥 -7% na świece | Przygotuj samochód na zimę! KOD: ZAPLON7

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do VW TRANSPORTER VI

59 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
SKF
FAST
LÖBRO
NTY
HART
MAXGEAR
FEBI BILSTEIN
MEYLE
VIKA
SNR
Półoś napędowa SKF VKJC 5204

Długość [mm]: 645

Otwór o śr [mm]: 10.3

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

376,58

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

376,58

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy LÖBRO GKNP10051

Strona zabudowy: Z przodu

Rura o śr. [mm]: 70

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 913,98

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

1 913,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 343,61 zł

Wał napędowy LÖBRO GKNP10052

Strona zabudowy: Z tyłu

Rura o śr. [mm]: 90

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 686,79

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

1 686,79

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 100 498 0804

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 883

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

608,85

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

608,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 477 823

Długość [mm]: 1025

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

513,73

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

513,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 467 065

Długość [mm]: 883

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

516,77

zł/szt.

Kraków: pon. 06.10

U ciebie: pon. 06.10

516,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FAST FT27066

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 883

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

403,52

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

403,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FAST FT27067

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 1025

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

529,65

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

529,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0927

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 645

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

275,40

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

275,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1817

Długość [mm]: 756

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

329,03

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

329,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1816

Długość [mm]: 690

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

325,29

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

325,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

257,83

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

257,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 306469

Długość [mm]: 615

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

1 764,52

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

1 764,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 92,72 zł

Wał napędowy, napęd osi GSP PS901373

Długość całkowita [mm]: 1677

1 270,94

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 02.10

1 270,94

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi GSP PS901642

Długość całkowita [mm]: 1037

Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 99.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

877,05

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 02.10

877,05

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202361OL

Długość [mm]: 879

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

607,99

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

607,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-048

Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny

Średnica przegubu [mm]: 94.2

262,25

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 02.10

262,25

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-129

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

293,15

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 02.10

293,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-VW-176

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

308,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 02.10

308,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 261105OL

Długość [mm]: 645

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

327,88

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

327,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW TRANSPORTER VI

Wał napędowy w samochodzie VW TRANSPORTER VI – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie VW TRANSPORTER VI?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER VI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie VW TRANSPORTER VI?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER VI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie VW TRANSPORTER VI – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER VI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie VW TRANSPORTER VI

W pojazdach VW TRANSPORTER VI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER VI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

VW TRANSPORTER VI – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER VI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.