60 produktów
Wybierz auto
0369VKJC5204
Długość [mm]: 645
Otwór o śr [mm]: 10.3
Rozwiń więcej danych
376,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
376,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 764,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
1 764,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
MAX491817
Długość [mm]: 756
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
329,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
329,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491816
Długość [mm]: 690
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
325,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
325,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP10053
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 90
Rozwiń więcej danych
2 064,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
2 064,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS901375
Długość całkowita [mm]: 811
596,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
596,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
936,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
936,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
937,44
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
937,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP261105OL
Długość [mm]: 645
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
321,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
321,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202361OL
Długość [mm]: 879
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
596,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
596,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202724
Długość [mm]: 867
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
445,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
445,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203293OL
Długość [mm]: 647
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
367,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
367,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61188
Długość [mm]: 144.8
Średnica przegubu po stronie koła [mm]: 26
Rozwiń więcej danych
114,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
114,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490927
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 645
Rozwiń więcej danych
275,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
275,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490928
257,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
257,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW177
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
250,82
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
250,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
VIJ55211007701
Strona zabudowy: Z tyłu
970,16
zł/szt.
Kraków: pon. 17.11
U ciebie: pon. 17.11
970,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS61196
Długość [mm]: 136.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
101,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
101,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27066
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 883
Rozwiń więcej danych
403,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
403,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27068
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1025
Rozwiń więcej danych
442,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
442,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu VW TRANSPORTER VI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie VW TRANSPORTER VI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie VW TRANSPORTER VI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach VW TRANSPORTER VI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu VW TRANSPORTER VI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu VW TRANSPORTER VI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.