5 produktów
Wybierz auto
ABA0420150020B
Jakość: Premium line
Kolor: Aluminium
Rozwiń więcej danych
106,36
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
106,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040973343
Dla numeru oe: 271159831r
Wymiary radiatora: 148 x 210 x 26 mm
Rozwiń więcej danych
271,35
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
271,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NRF54412
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące połączone mechanicznie
Rozwiń więcej danych
92,95
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
92,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR611779
Wymiary radiatora: 180 x 157 x 42 mm
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Rozwiń więcej danych
50,31
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
50,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
227,49
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
227,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Nagrzewnica samochodowa to element, który wchodzi w skład układu chłodzenia jednostki napędowej. Odpowiada ona za nagrzewanie kabiny pasażerskiej samochodu – obok chłodnicy jest to kolejny ważny wymiennik ciepła w pojeździe OPEL VIVARO B. Co istotne, jest to komponent dość prosty w budowie, a jego rozmiary są znacznie mniejsze niż w przypadku chłodnicy.
Nagrzewnica samochodu OPEL VIVARO B jest zbudowana z charakterystycznych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Płyn ten pochodzi z silnika, w którym nagrzewa się, odbierając jednostce napędowej ciepło. W efekcie ciepło się nie marnuje i pozostaje praktycznie wykorzystywane podczas pracy pojazdu. Nagrzewnica w aucie OPEL VIVARO B jest umieszczona za deską rozdzielczą. Dzięki temu ciepłe powietrze bez problemów przedostaje się do kabiny pasażerskiej, w czym pomagają także specjalne wentylatory.
Można wyróżnić przede wszystkim dwa typy nagrzewnic samochodowych, które znajdują zastosowanie w różnych samochodach – podstawowy podział dotyczy metody regulacji temperatury powietrza. Może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest zastosowanie specjalnego zaworu, który służy do kontrolowania ilości cieczy podawanej do rurek nagrzewnicy. Drugi polega z kolei na ograniczaniu ilości ciepła, która trafia do samej nagrzewnicy. Przy takim działaniu określona część powietrza może się nagrzewać, a reszta jest kierowana bezpośrednio do układu wentylacji.