Powiadom mnie o dostępności

Filtry cząstek stałych DPF do BMW 5 F10

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

1 092,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z materiałami dodatkowymi, Materiał filtra ...
1 067,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Typ katalizatora: z katalizatoremDiesel (Oxi-Kat), Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego...
1 235,74 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Jakość: Cordierite, Długość [mm]: 620, Litera rozpoznawcza: 93, Artykuł uzupełniający / info...
2 116,70 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Jakość: Cordierite, Długość [mm]: 550, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2:...
1 521,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW

Filtr cząstek stałych w samochodzie BMW 5 F10 – dla zachowania normy emisji spalin

Filtr cząstek stałych do samochodu BMW 5 F10 odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.

Wypalanie filtra DPF w samochodzie BMW 5 F10

Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód BMW 5 F10 z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.

Wymiana filtra cząstek stałych w samochodzie BMW 5 F10

Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie BMW 5 F10 konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.