Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
4 produkty
Wybierz auto
NTYDPFBM003
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego: 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z rurką elastyczną
1 625,46
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
1 625,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAM8010005
1 319,72
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 319,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAM8010034
897,57
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
897,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX276010
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z materiałami dodatkowymi
Materiał filtra sadzy / cząstek stałych: Kordieryt
1 141,33
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 141,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Filtr cząstek stałych do samochodu BMW 6 E64 odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.
Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód BMW 6 E64 z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.
Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie BMW 6 E64 konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.