7 produktów
Wybierz auto
KAM8010028
721,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
721,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Pojemność [litr]: 2.4
Rodzaj połączenia: Torba
683,18
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
683,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Pojemność [litr]: 1.6
Rodzaj połączenia: Torba
579,22
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
579,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Pojemność [litr]: 1.6
Rodzaj połączenia: Torba
284,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYDPFPE000
1 436,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
1 436,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYDPFPE003
Materiał: Kordieryt
Norma emisji spalin: Euro 4
857,30
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
857,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAM8010029
1 017,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 017,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Filtr cząstek stałych do samochodu CITROËN C4 I odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.
Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód CITROËN C4 I z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.
Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie CITROËN C4 I konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.