🔥 Odbierz 40 PLN na pierwsze zamówienie z PayPo!

Powiadom mnie o dostępności

Filtry cząstek stałych DPF do FORD TOURNEO

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

1 705,67 zł

Dostawa na środę, 19 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
787,54 zł
787,54 zł

Dostawa na środę, 19 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
755,01 zł
755,01 zł

Dostawa na środę, 19 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
378,16 zł
378,16 zł

Dostawa na środę, 19 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
498,80 zł
498,80 zł

Dostawa na jutro

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD

Filtr cząstek stałych w samochodzie FORD TOURNEO – dla zachowania normy emisji spalin

Filtr cząstek stałych do samochodu FORD TOURNEO odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.

Wypalanie filtra DPF w samochodzie FORD TOURNEO

Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód FORD TOURNEO z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.

Wymiana filtra cząstek stałych w samochodzie FORD TOURNEO

Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie FORD TOURNEO konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.