6 produktów
Wybierz auto
Darmowa dostawa od 99 zł
MAX170710
Dla numeru oe: 1326766080
251,31
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
251,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
ERR780054
874,24
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
874,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z materiałami dodatkowymi
Materiał filtra sadzy / cząstek stałych: Kordieryt
1 517,37
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
1 517,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
ABA12007014
Ilość biegunów: 2
310,45
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
310,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
MET0930017
Wersja: Am
846,98
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
846,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
NTYBWPFR002
Wersja: Oe
333,73
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
333,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Filtr cząstek stałych do samochodu FORD TRANSIT CONNECT odpowiada za wyłapywanie cząsteczek sadzy, będących efektem ubocznym spalania paliwa w silniku. Początkowo rozwiązanie stosowano wyłącznie w silnikach diesla. Z czasem coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin wymusiły konieczność montowania filtra DPF również w jednostkach benzynowych, gdzie oznaczono je symbolem GPF.
Z czasem filtr DPF ulega zapchaniu. Wówczas konieczne jest przeprowadzenie wypalania cząstek nagromadzonych w filtrze. Wskutek odpowiedniej procedury przeprowadzanej podczas jazdy temperatura wewnątrz filtra zostaje podniesiona do około 500 ℃. Wówczas sadza zostaje wypalona w popiół, dzięki czemu filtr odzyska część utraconej przepustowości. Użytkując regularnie samochód FORD TRANSIT CONNECT z filtrem DPF na trasie, wypalanie filtra powinno być automatyczne. W przypadku intensywnej jazdy miejskiej konieczne może być przeprowadzanie wypalania w serwisie.
Wypalanie filtra cząstek stałych nie pozwala odzyskać całkowitej sprawności tego podzespołu. Dlatego z czasem w samochodzie FORD TRANSIT CONNECT konieczna może być wymiana filtra DPF na nowy. Podczas standardowego użytkowania z uwzględnieniem jazdy na trasie, dopalanie filtra cząstek stałych odbywa się co około 400-800 kilometrów. Żywotność filtra jest natomiast szacowana na około 250 tysięcy kilometrów. Jednak zaniedbania i brak regularnej jazdy pasywnej na trasie, która pozwala wypalić filtr, może skrócić okres użytkowania filtra cząstek stałych nawet o połowę.