10 produktów
Wybierz auto
Nr art: BOO099998
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYKATSK001
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FA1KF110025
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BOO099046
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BOO099547
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BOO099827
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0364099833
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BOO099987
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAX276087
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 034420831
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Katalizator odpowiada za neutralizowanie szkodliwych związków chemicznych zawartych w spalinach. Dzięki temu SEAT LEON I może spełniać coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Działanie katalizatora w samochodach SEAT LEON I jest możliwe dzięki zastosowaniu substancji katalitycznych, jakimi są m.in. pallad, rod oraz platyna, które zobojętniają spaliny do mniej szkodliwej postaci. Warunki pracy katalizatora są dobierane na podstawie odczytów z sondy lambda. Dzięki informacji o proporcji powietrza w spalinach katalizator może przeprowadzić proces redukcji – obniżający zawartość tlenków azotu, oraz utleniania – zmniejszający zawartość tlenków węgla oraz węglowodorów.
Obudowa katalizatora do samochodu SEAT LEON I ma kształt podłużnego, spłaszczonego walca, wewnątrz której znajduje się wkład o strukturze plastra miodu. Wkład tworzy rozbudowaną sieć kanalików, przez które przepływają spaliny poddawane katalizie. Katalizator jest zabudowany w układzie wydechowym – między kolektorem a tłumikiem.
Typowe objawy awarii katalizatora to przede wszystkim obniżenie osiągów oraz znaczny hałas wydobywający się z podwozia. Uszkodzony katalizator nie jest w stanie oczyszczać spalin w sposób prawidłowy. Podczas jazdy samochodem SEAT LEON I z uszkodzonym katalizatorem można zaobserwować również drgania nadwozia, a także nierówną pracę silnika na biegu jałowym.