Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
4 produkty
Wybierz auto
NTYKATVW006
Długość [mm]: 415
Litera rozpoznawcza: 91
Rozwiń więcej danych
501,82
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
501,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOO099602
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z materiałami dodatkowymi
1 346,65
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 346,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX276070
Norma emisji spalin: Do euro 4
467,18
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
467,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOO099959
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z materiałami dodatkowymi
814,91
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
814,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Katalizator odpowiada za neutralizowanie szkodliwych związków chemicznych zawartych w spalinach. Dzięki temu SKODA SUPERB I może spełniać coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Działanie katalizatora w samochodach SKODA SUPERB I jest możliwe dzięki zastosowaniu substancji katalitycznych, jakimi są m.in. pallad, rod oraz platyna, które zobojętniają spaliny do mniej szkodliwej postaci. Warunki pracy katalizatora są dobierane na podstawie odczytów z sondy lambda. Dzięki informacji o proporcji powietrza w spalinach katalizator może przeprowadzić proces redukcji – obniżający zawartość tlenków azotu, oraz utleniania – zmniejszający zawartość tlenków węgla oraz węglowodorów.
Obudowa katalizatora do samochodu SKODA SUPERB I ma kształt podłużnego, spłaszczonego walca, wewnątrz której znajduje się wkład o strukturze plastra miodu. Wkład tworzy rozbudowaną sieć kanalików, przez które przepływają spaliny poddawane katalizie. Katalizator jest zabudowany w układzie wydechowym – między kolektorem a tłumikiem.
Typowe objawy awarii katalizatora to przede wszystkim obniżenie osiągów oraz znaczny hałas wydobywający się z podwozia. Uszkodzony katalizator nie jest w stanie oczyszczać spalin w sposób prawidłowy. Podczas jazdy samochodem SKODA SUPERB I z uszkodzonym katalizatorem można zaobserwować również drgania nadwozia, a także nierówną pracę silnika na biegu jałowym.