34 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0341815187
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0479100318
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340712789820
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JPG1119604500
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VAIV101846
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341632690
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341829307
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0498110933
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGAMG6315
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041713002000
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: AJU13082900
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341049930
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0479100263
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BGAMG8379
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MCA02780
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341724940
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041713020900
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 041713121900
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340712596820
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0498110950
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
W silnikach spalinowych kolektor wydechowy odpowiada za odebranie spalin, będących ubocznym produktem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. W samochodzie AUDI 80 B4 kolektor przekazuje spaliny do dalszych elementów układu wydechowego, gdzie zostają one oczyszczone. Aby proces ten odbywał się poprawnie, potrzebna jest uszczelka kolektora wydechowego. Element ten odpowiada za szczelność połączenia kolektora z silnikiem.
Uszczelka kolektora wydechowego w silnikach stosowanych w samochodach AUDI 80 B4 pracuje w trudnych warunkach. Ze względu na wysokie ciśnienie robocze, temperaturę oraz wibracje, okresowo ulega zużyciu, przez co konieczna jest jej wymiana na nowy element. Wymiana polega na zdemontowaniu kolektora wydechowego, wyjęciu starej uszczelki i wyczyszczeniu powierzchni oraz założeniu nowej uszczelki. Należy zachować przy tym staranność, gdyż uszczelka musi zostać perfekcyjnie dopasowana.
Zużyta, niespełniająca swojej funkcji uszczelka kolektora wydechowego w samochodzie AUDI 80 B4 może generować charakterystyczne objawy. Kierowca może zaobserwować głośniejszą pracę silnika oraz obniżenie jego mocy. Niepokojące dźwięki są zazwyczaj słyszalne tuż po uruchomieniu silnika, kiedy pracuje on jeszcze na zimno. Ważnym krokiem przed podjęciem naprawy jest przeprowadzenie diagnostyki w celu ustalenia, czy uszkodzeniu na pewno uległa uszczelka, a nie sam kolektor.