8 produktów
Wybierz auto
56,90
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
56,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041713239800
Grubość [mm]: 1
Długość [cm]: 300
Rozwiń więcej danych
82,36
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
82,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
71,99
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
71,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
38,99
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
38,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0340711014900
65,15
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
65,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
78,80
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
78,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
48,04
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
48,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AJU13240300
Grubość [mm]: 0.5
Długość [mm]: 381
Rozwiń więcej danych
69,08
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
69,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W silnikach spalinowych kolektor wydechowy odpowiada za odebranie spalin, będących ubocznym produktem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. W samochodzie KIA OPTIMA I kolektor przekazuje spaliny do dalszych elementów układu wydechowego, gdzie zostają one oczyszczone. Aby proces ten odbywał się poprawnie, potrzebna jest uszczelka kolektora wydechowego. Element ten odpowiada za szczelność połączenia kolektora z silnikiem.
Uszczelka kolektora wydechowego w silnikach stosowanych w samochodach KIA OPTIMA I pracuje w trudnych warunkach. Ze względu na wysokie ciśnienie robocze, temperaturę oraz wibracje, okresowo ulega zużyciu, przez co konieczna jest jej wymiana na nowy element. Wymiana polega na zdemontowaniu kolektora wydechowego, wyjęciu starej uszczelki i wyczyszczeniu powierzchni oraz założeniu nowej uszczelki. Należy zachować przy tym staranność, gdyż uszczelka musi zostać perfekcyjnie dopasowana.
Zużyta, niespełniająca swojej funkcji uszczelka kolektora wydechowego w samochodzie KIA OPTIMA I może generować charakterystyczne objawy. Kierowca może zaobserwować głośniejszą pracę silnika oraz obniżenie jego mocy. Niepokojące dźwięki są zazwyczaj słyszalne tuż po uruchomieniu silnika, kiedy pracuje on jeszcze na zimno. Ważnym krokiem przed podjęciem naprawy jest przeprowadzenie diagnostyki w celu ustalenia, czy uszkodzeniu na pewno uległa uszczelka, a nie sam kolektor.