9 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Z prawej
55,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
55,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO70U0308OYO
15,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
15,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO70U0315OYO
22,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
22,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
66,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
66,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Norma emisji spalin: Euro 5
62,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
62,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z lewej
63,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
63,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
70,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
70,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0498489007
Materiał: Stal szlachetna
36,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 09.04
36,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0340711012800
53,96
zł/szt.
Kraków: czw. 10.04
U ciebie: czw. 10.04
53,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W silnikach spalinowych kolektor wydechowy odpowiada za odebranie spalin, będących ubocznym produktem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. W samochodzie KIA SORENTO II kolektor przekazuje spaliny do dalszych elementów układu wydechowego, gdzie zostają one oczyszczone. Aby proces ten odbywał się poprawnie, potrzebna jest uszczelka kolektora wydechowego. Element ten odpowiada za szczelność połączenia kolektora z silnikiem.
Uszczelka kolektora wydechowego w silnikach stosowanych w samochodach KIA SORENTO II pracuje w trudnych warunkach. Ze względu na wysokie ciśnienie robocze, temperaturę oraz wibracje, okresowo ulega zużyciu, przez co konieczna jest jej wymiana na nowy element. Wymiana polega na zdemontowaniu kolektora wydechowego, wyjęciu starej uszczelki i wyczyszczeniu powierzchni oraz założeniu nowej uszczelki. Należy zachować przy tym staranność, gdyż uszczelka musi zostać perfekcyjnie dopasowana.
Zużyta, niespełniająca swojej funkcji uszczelka kolektora wydechowego w samochodzie KIA SORENTO II może generować charakterystyczne objawy. Kierowca może zaobserwować głośniejszą pracę silnika oraz obniżenie jego mocy. Niepokojące dźwięki są zazwyczaj słyszalne tuż po uruchomieniu silnika, kiedy pracuje on jeszcze na zimno. Ważnym krokiem przed podjęciem naprawy jest przeprowadzenie diagnostyki w celu ustalenia, czy uszkodzeniu na pewno uległa uszczelka, a nie sam kolektor.