7 produktów
Wybierz auto
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z osłoną termiczną
63,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
63,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj urządzenia ładującego: Turbosprężarka
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez osłony termicznej
51,25
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
51,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
97,18
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
97,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
89,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
89,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Materiał: Metal
85,19
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
85,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
82,22
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
82,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0340713903700
72,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
72,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W silnikach spalinowych kolektor wydechowy odpowiada za odebranie spalin, będących ubocznym produktem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. W samochodzie OPEL GRANDLAND X kolektor przekazuje spaliny do dalszych elementów układu wydechowego, gdzie zostają one oczyszczone. Aby proces ten odbywał się poprawnie, potrzebna jest uszczelka kolektora wydechowego. Element ten odpowiada za szczelność połączenia kolektora z silnikiem.
Uszczelka kolektora wydechowego w silnikach stosowanych w samochodach OPEL GRANDLAND X pracuje w trudnych warunkach. Ze względu na wysokie ciśnienie robocze, temperaturę oraz wibracje, okresowo ulega zużyciu, przez co konieczna jest jej wymiana na nowy element. Wymiana polega na zdemontowaniu kolektora wydechowego, wyjęciu starej uszczelki i wyczyszczeniu powierzchni oraz założeniu nowej uszczelki. Należy zachować przy tym staranność, gdyż uszczelka musi zostać perfekcyjnie dopasowana.
Zużyta, niespełniająca swojej funkcji uszczelka kolektora wydechowego w samochodzie OPEL GRANDLAND X może generować charakterystyczne objawy. Kierowca może zaobserwować głośniejszą pracę silnika oraz obniżenie jego mocy. Niepokojące dźwięki są zazwyczaj słyszalne tuż po uruchomieniu silnika, kiedy pracuje on jeszcze na zimno. Ważnym krokiem przed podjęciem naprawy jest przeprowadzenie diagnostyki w celu ustalenia, czy uszkodzeniu na pewno uległa uszczelka, a nie sam kolektor.