16 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0341256830
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341896040
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0418026648P
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341170110
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340713787100
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BGAMG5728
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0341896060
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: AJU13218200
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0418025001P
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP702088
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 041713242700
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0340713314800
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FA1422009
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340713502200
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340713191200
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0340713706400
Dostawa na piątek, 28 czerwca
W silnikach spalinowych kolektor wydechowy odpowiada za odebranie spalin, będących ubocznym produktem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. W samochodzie OPEL VIVARO A kolektor przekazuje spaliny do dalszych elementów układu wydechowego, gdzie zostają one oczyszczone. Aby proces ten odbywał się poprawnie, potrzebna jest uszczelka kolektora wydechowego. Element ten odpowiada za szczelność połączenia kolektora z silnikiem.
Uszczelka kolektora wydechowego w silnikach stosowanych w samochodach OPEL VIVARO A pracuje w trudnych warunkach. Ze względu na wysokie ciśnienie robocze, temperaturę oraz wibracje, okresowo ulega zużyciu, przez co konieczna jest jej wymiana na nowy element. Wymiana polega na zdemontowaniu kolektora wydechowego, wyjęciu starej uszczelki i wyczyszczeniu powierzchni oraz założeniu nowej uszczelki. Należy zachować przy tym staranność, gdyż uszczelka musi zostać perfekcyjnie dopasowana.
Zużyta, niespełniająca swojej funkcji uszczelka kolektora wydechowego w samochodzie OPEL VIVARO A może generować charakterystyczne objawy. Kierowca może zaobserwować głośniejszą pracę silnika oraz obniżenie jego mocy. Niepokojące dźwięki są zazwyczaj słyszalne tuż po uruchomieniu silnika, kiedy pracuje on jeszcze na zimno. Ważnym krokiem przed podjęciem naprawy jest przeprowadzenie diagnostyki w celu ustalenia, czy uszkodzeniu na pewno uległa uszczelka, a nie sam kolektor.