67 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0341815187
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0341148190
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0341625760
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0340713195700
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0340713195800
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0341150111
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0341542420
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0341133520
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP108305
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0341499560
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUT190019810
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0340712789820
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VAIV101846
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGAMG4557
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0498110933
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0498411020
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0498411007
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AJU13216100
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040145977
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGAMG4516
Dostawa na wtorek, 2 lipca
W silnikach spalinowych kolektor wydechowy odpowiada za odebranie spalin, będących ubocznym produktem zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. W samochodzie SEAT IBIZA III kolektor przekazuje spaliny do dalszych elementów układu wydechowego, gdzie zostają one oczyszczone. Aby proces ten odbywał się poprawnie, potrzebna jest uszczelka kolektora wydechowego. Element ten odpowiada za szczelność połączenia kolektora z silnikiem.
Uszczelka kolektora wydechowego w silnikach stosowanych w samochodach SEAT IBIZA III pracuje w trudnych warunkach. Ze względu na wysokie ciśnienie robocze, temperaturę oraz wibracje, okresowo ulega zużyciu, przez co konieczna jest jej wymiana na nowy element. Wymiana polega na zdemontowaniu kolektora wydechowego, wyjęciu starej uszczelki i wyczyszczeniu powierzchni oraz założeniu nowej uszczelki. Należy zachować przy tym staranność, gdyż uszczelka musi zostać perfekcyjnie dopasowana.
Zużyta, niespełniająca swojej funkcji uszczelka kolektora wydechowego w samochodzie SEAT IBIZA III może generować charakterystyczne objawy. Kierowca może zaobserwować głośniejszą pracę silnika oraz obniżenie jego mocy. Niepokojące dźwięki są zazwyczaj słyszalne tuż po uruchomieniu silnika, kiedy pracuje on jeszcze na zimno. Ważnym krokiem przed podjęciem naprawy jest przeprowadzenie diagnostyki w celu ustalenia, czy uszkodzeniu na pewno uległa uszczelka, a nie sam kolektor.