Końcówki spryskiwaczy to bardzo ważny element wpływający na poziom bezpieczeństwa. Sprawny układ czyszczenia szyb przedniej i tylnej powinien umożliwiać utrzymanie widoczności nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Kluczem do jego poprawnego działania jest dobry stan wszystkich elementów, w tym pompki spryskiwaczy, zbiorniczka, przewodów doprowadzających płyn, dyszy spryskiwaczy oraz piór wycieraczek. Zadaniem spryskiwaczy jest właściwa dystrybucja strumienia płynu czyszczącego. Defekt spryskiwacza powoduje problem z rozprowadzeniem płynu, co utrudnia utrzymanie szyby w czystości i ogranicza widoczność w polu widzenia kierowcy.
Uszkodzone dysze do spryskiwaczy powodują problem ze skutecznym czyszczeniem szyb. Usterki końcówek spryskiwaczy polegają zazwyczaj na zanieczyszczeniu ich osadem wytrąconym z wody lub z zastosowania niskiej jakości płynu do czyszczenia szyb. Z czasem może też dojść do uszkodzeń mechanicznych, np. na skutek wielokrotnych prób czyszczenia dysz spryskiwaczy. W takim przypadku mogą wystąpić trudności z poprawnym ustawieniem końcówki spryskiwacza względem szyby oraz spadek ciśnienia i zniekształcenie strumienia płynu kierowanego na szybę. W przypadku dysz z elementami metalowymi, z czasem może też dojść do korozji i zatkania lub rozszczelnienia końcówki. Niezależnie od objawów, spadek skuteczności spryskiwacza powoduje problem z utrzymaniem widoczności w trudnych warunkach atmosferycznych, co sprawia, że podróżowanie samochodem staje się po prostu niebezpieczne.
W przypadku problemów z poprawnym działaniem dysz spryskiwaczy można spróbować przywrócić ich sprawność poprzez czyszczenie. Takie działanie może okazać się skuteczne, gdy do układu była wlewana wcześniej woda lub słabej jakości płyn do spryskiwaczy. Zastosowanie czystej wody zazwyczaj powoduje osadzenie się kamienia w kanałach dysz do spryskiwaczy. Przez kamień zmniejsza się przepływ płynu, a z czasem może dość do całkowitego zatkania dyszy. W takim przypadku skuteczne może okazać się czyszczenie i płukanie dysz bieżącą wodą. Jednak najczęściej stosowany zabieg mający na celu przywrócenie pełnej drożności końcówek spryskiwacza to przedmuchiwanie ich sprężonym powietrzem.
Rynek oferuje wiele rodzajów dysz. Wybór końcówek pasujących do danego modelu samochodu można znacznie uprościć, korzystając z filtrowania w naszym sklepie. Warto mieć na uwadze, że kupując nowe końcówki, problem z niedrożnością dysz eliminuje się na dłuższy okres. Trzeba też pamiętać, że zasadnicze znaczenie dla utrzymania sprawności końcówek spryskiwaczy i całego układu, ma stosowanie dobrej jakości płynów sezonowych. Nie mniej ważne jest też zachowanie staranności i czystości w trakcie napraw i konserwacji układu.
Spryskiwacz reflektora to bardzo ważny element wyposażenia, który podnosi poziom bezpieczeństwa czynnego. Niezależnie od typu reflektora czasem dochodzi do usterek dysz spryskiwaczy spowodowanych zanieczyszczeniami w układzie, korozją lub stosowaniem niskiej jakości płynu. W przypadku reflektorów ksenonowych i spryskiwaczy na teleskopach dochodzi jeszcze do problemów z mechaniką spryskiwacza, klapki zabezpieczającej oraz z wyższym niż w układach tradycyjnych ciśnieniem.
Szukając nowego spryskiwacza reflektora można, skoncentrować się na wyrobach producentów oryginalnego wyposażenia. Alternatywą jest zakup zamienników, w tym spryskiwaczy uniwersalnych. W niektórych przypadkach jest to rozwiązanie bardzo dobre i nie powoduje żadnego dyskomfortu związanego z użytkowaniem. Uniwersalna dysza spryskiwacza sprawdza się w przypadku lamp tradycyjnych. W przypadku ksenonów ze spryskiwaczami na teleskopie lepiej wybrać rozwiązanie w postaci dedykowanej dyszy spryskiwacza reflektora lub oryginał.
1402 produktów
Wybierz auto