97 produktów
Wybierz auto
0404R16033
Moment dokręcenia [nm]: -90, 45, 70, 150, 300
Masa [g]: 3426
Rozwiń więcej danych
331,71
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
331,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499GK6540
Ilość zębów, obręcz abs: 96
Wysokość 1 [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
68,99
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
68,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040128142
Strona zabudowy: Oś przednia
Szerokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
86,47
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
86,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV29SKV143
Strona zabudowy: Z obu stron, z przodu
Ciężar [kg]: 3.53
Rozwiń więcej danych
191,50
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
191,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0412801910
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
306,80
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
306,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
04999330025K
Felga, ilość otworów: 5
Wymiar gwintu: M14×1.5
Rozwiń więcej danych
159,03
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
159,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKBA6584
Felga, ilość otworów: 5
Śr. flanszy [mm]: 135
Rozwiń więcej danych
389,36
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
389,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL192784
Śr. flanszy [mm]: 135
Liczba otworów do mocowania: 5
277,95
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
277,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
04999330025
Felga, ilość otworów: 5
Wymiar gwintu: M14×1.5
Rozwiń więcej danych
155,05
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
155,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKBA6582
Felga, ilość otworów: 5
Śr. flanszy [mm]: 135
Rozwiń więcej danych
351,47
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
351,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKBA1488
Szerokość [mm]: 37
Średnica wewnętrzna [mm]: 42
Rozwiń więcej danych
119,95
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
119,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404R15843
Moment dokręcenia [nm]: 280
Masa [g]: 765
Rozwiń więcej danych
108,31
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
108,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404R15845
Masa [g]: 878
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
156,66
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
156,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0440713606360
359,04
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
359,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKBA3597
Felga, ilość otworów: 5
Śr. flanszy [mm]: 117
Rozwiń więcej danych
208,75
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
208,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DAYKWD1425
Szerokość [mm]: 76
Średnica 2 [mm]: 1
Rozwiń więcej danych
256,80
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
256,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRLLO01439
Szerokość [mm]: 37
Średnica wewnętrzna [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
51,00
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
51,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0412801500
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej
Szerokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
65,68
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
65,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0412801972
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Szerokość [mm]: 37
Rozwiń więcej danych
97,82
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
97,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0412802909
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
306,80
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
306,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem ALFA ROMEO SPIDER. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie ALFA ROMEO SPIDER jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta ALFA ROMEO SPIDER na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu ALFA ROMEO SPIDER do momentu usunięcia awarii.