14 produktów
Wybierz auto
FAG713679290
Średnica 2 [mm]: 63.5
Średnica otworu centrującego [mm]: 87
Rozwiń więcej danych
311,14
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
311,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9400536K
Felga, ilość otworów: 5
Wymiar gwintu: M14×1.5
Rozwiń więcej danych
287,79
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
287,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0412300400
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej
336,73
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
336,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
OPM302806
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
375,72
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
375,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYKLPFR054
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z piastą, ze sworzniem mocującym koła
203,24
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
203,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX331297
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
193,18
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
193,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV29SKV335
218,93
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
218,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0401102266
Szerokość [mm]: 136
Ciężar [kg]: 4.14
Rozwiń więcej danych
362,03
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
362,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKBA7084
Felga, ilość otworów: 5
Śr. flanszy [mm]: 136
Rozwiń więcej danych
348,18
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
348,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKBA7083
Felga, ilość otworów: 5
Średnica wewnętrzna [mm]: 30
Rozwiń więcej danych
412,77
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
412,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX331212
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
221,45
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
221,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV29SKV420
Strona zabudowy: Z przodu i z tyłu
Ilość zębów, obręcz abs: 88
Rozwiń więcej danych
191,12
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
191,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAG713679280
Szerokość [mm]: 20
Średnica otworu centrującego [mm]: 87
Rozwiń więcej danych
425,77
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
425,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP9327061K
Felga, ilość otworów: 5
Wymiar gwintu: M14×1.5
Rozwiń więcej danych
196,09
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
196,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem FORD S-MAX II. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie FORD S-MAX II jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta FORD S-MAX II na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu FORD S-MAX II do momentu usunięcia awarii.