12 produktów
Wybierz auto
MAX331163
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
254,75
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
254,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY0160106313
Strona zabudowy: Zewnętrzny, oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa, na dole
Wysokość [mm]: 48
Rozwiń więcej danych
40,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
40,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OPM402502
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
164,80
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
164,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV29SKV507
Strona zabudowy: Z tyłu
139,05
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
139,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 211 356 0000
Strona zabudowy: Oś tylna
159,94
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
159,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKBA7067
Felga, ilość otworów: 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze zintegrowanym czujnikiem abs
306,28
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
306,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKBA7045
Felga, ilość otworów: 5
Śr. flanszy [mm]: 148
Rozwiń więcej danych
533,53
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
533,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
DAYKWD1240
Szerokość [mm]: 50
Średnica 2 [mm]: 4
Rozwiń więcej danych
172,60
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
172,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKBA7048
Felga, ilość otworów: 5
Śr. flanszy [mm]: 148
536,40
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
536,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404R15159
Masa [g]: 1890
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Rozwiń więcej danych
211,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
211,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL192940
Szerokość [mm]: 38.5
Średnica wewnętrzna [mm]: 49
Rozwiń więcej danych
122,88
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
122,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLPME033
214,55
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
214,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem MERCEDES-BENZ KLASA S W222. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA S W222 jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta MERCEDES-BENZ KLASA S W222 na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu MERCEDES-BENZ KLASA S W222 do momentu usunięcia awarii.