15 produktów
Wybierz auto
0369VKBA6882
Szerokość [mm]: 41.5
Średnica wewnętrzna [mm]: 43
Rozwiń więcej danych
149,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
149,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAVWBK10064
Strona zabudowy: Oś tylna
Szerokość [mm]: 40
Rozwiń więcej danych
110,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
110,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAVWBK9062
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Średnica wewnętrzna [mm]: 43
Rozwiń więcej danych
116,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
116,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0412981887
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Szerokość [mm]: 52
Rozwiń więcej danych
287,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510330632
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
131,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
131,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX331266
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
117,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
117,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX331099
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 0.805
Rozwiń więcej danych
64,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
64,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV29SKV495
Strona zabudowy: Z przodu
106,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 25.06
106,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OPM981886
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Szerokość [mm]: 52
Rozwiń więcej danych
260,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
260,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
OPM981887L
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Dynamika hamowania/jazdy: Dla pojazdów z abs
Rozwiń więcej danych
383,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
383,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0440713621240
320,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKBA7426
Felga, ilość otworów: 4
Szerokość [mm]: 51
Rozwiń więcej danych
448,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
448,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
FAG713621440
Szerokość [mm]: 40
Średnica wewnętrzna [mm]: 42
Rozwiń więcej danych
356,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
356,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKBA6906
Felga, ilość otworów: 4
Szerokość [mm]: 51
Rozwiń więcej danych
342,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
342,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKBA7795
Szerokość [mm]: 40
Średnica wewnętrzna [mm]: 42
Rozwiń więcej danych
356,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
356,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Łożysko to element, który łączy koło z samochodem TOYOTA HILUX VIII. Umożliwia przy tym obracanie się koła, podczas gdy oś pojazdu pozostaje nieruchoma. Konstrukcja łożyska sprawia, że opory toczenia zostają zniwelowane, a auto może się swobodnie przemieszczać. Awaria łożyska powoduje natomiast coraz większe utrudnienia w korzystaniu z samochodu. W skrajnej sytuacji zniszczone łożysko może się zablokować całkowicie, przez po pojazd zostanie unieruchomiony do momentu wymiany uszkodzonego elementu.
Obecnie stosowane łożyska kulkowe skośne to elementy bezobsługowe o wysokiej wytrzymałości – dawne łożyska wymagały regularnego serwisowania obejmującego smarowanie i regulację luzów. W zadbanych pojazdach użytkowanych w sposób spokojny i zrównoważony łożyska mogą przetrwać nawet około pół miliona km i więcej, więc zdarza się, że oryginalny komplet łożysk wystarczy na całe życie pojazdu. Jednak wskutek np. uszkodzenia mechanicznego może dojść do konieczności wcześniejszej wymiany. Do zniszczenia łożyska może przyczynić się agresywna jazda i tzw. jazda w poślizgu, a także częsta jazda po nierównej nawierzchni.
Chociaż zasada działania łożysk kół w samochodzie TOYOTA HILUX VIII jest taka sama z przodu i z tyłu, to podzespoły na przednią i tylną oś mogą różnić się nieco budową – wynika to z różnych funkcji i odmiennej konstrukcji przedniej i tylnej osi. Dlatego przed zakupem łożyska należy przeprowadzić dokładną diagnostykę i zlokalizować łożysko wymagające wymiany.
Pierwsze objawy awarii mogą być stosunkowo łagodne, przez co trudniej określić, gdzie leży przyczyna problemu. Ponieważ łożyska z przodu muszą znosić dodatkowe przeciążenia wywoływane skręcaniem kół, są bardziej narażone na uszkodzenie. Charakterystycznym objawem awarii łożyska jest huczący hałas. Aby trafniej określić, czy dochodzi on z przodu, czy z tyłu, można złożyć tylną kanapę. Jeżeli po złożeniu siedzeń hałas łożyska stał się głośniejszy, to najprawdopodobniej doszło do awarii na tylnej osi.
Uszkodzone łożysko najłatwiej wykryć w serwisie, po uniesieniu auta TOYOTA HILUX VIII na podnośniku. Doświadczony diagnosta będzie w stanie określić, czy powodem niepokojących symptomów jest łożysko, czy np. zawieszenie, hamulce, lub skrzynia biegów. Oprócz nadmiernego hałasu pracy łożysko daje również inne objawy jak mi.n.: wibracje na kierownicy, ściąganie samochodu w bok, nierównomierne zużycie opon, czy nadmierne nagrzewanie się piasty i felgi spowodowane wzrostem oporów toczenia. Wskazane objawy mogą być jednak efektem awarii innych podzespołów. Dlatego, aby potwierdzić podejrzenia, że doszło do zniszczenia łożyska, należy skorzystać z usług mechanika. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów najlepiej jest ograniczyć korzystanie z samochodu TOYOTA HILUX VIII do momentu usunięcia awarii.