7 produktów
Wybierz auto
TOP501165
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
116,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
116,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04213006520008
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
190,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
190,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SWA20928132
Strona zabudowy: Oś tylna
Ciężar [kg]: 1.8
Rozwiń więcej danych
224,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
224,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP634176
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
92,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
92,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY3006520007
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
178,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
178,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA90111
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Wysokość [mm]: 65
Rozwiń więcej danych
175,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
175,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040128132
Strona zabudowy: Oś tylna
Ciężar [kg]: 1.8
Rozwiń więcej danych
208,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
208,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie BMW Z3 E36/8 wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu BMW Z3 E36/8 nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu BMW Z3 E36/8 przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie BMW Z3 E36/8 nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.