Powiadom mnie o dostępności

Piasta koła do CHEVROLET SPARK Spark II

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: NTYKLPDW050P

Piasta koła NTY KLP-DW-050P

57,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: FES1082T300A96R

Piasta koła FEBEST 1082-T300A96R

Strona zabudowy: tylna oś po obydwu stronach, Ciężar [kg]: 3.16, Długość opakowania [cm]: 13, ...
254,83 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do CHEVROLET

Piasta koła w samochodzie CHEVROLET SPARK Spark II – funkcja

Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie CHEVROLET SPARK Spark II wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.

Wymiana piasty w samochodzie CHEVROLET SPARK Spark II – kiedy?

Raporty serwisowe samochodu CHEVROLET SPARK Spark II nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu CHEVROLET SPARK Spark II przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.

Objawy zużycia piasty koła w samochodzie CHEVROLET SPARK Spark II

Zły stan piasty koła w samochodzie CHEVROLET SPARK Spark II nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.