6 produktów
Wybierz auto
FES1082004
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 1.481
75,35
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
75,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLTDW020P2
61,25
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
61,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042129147520001
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
248,80
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
248,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLPDW020P2
56,23
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
56,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLPDW020P
49,92
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
49,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040103104
Ilość zębów: 33
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
55,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
55,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie DAEWOO NUBIRA wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu DAEWOO NUBIRA nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu DAEWOO NUBIRA przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie DAEWOO NUBIRA nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.