5 produktów
Wybierz auto
OPM04P253
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
88,50
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
88,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
3RG15904
Ilość zębów: 20
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
50,74
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
50,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA90001
Ilość zębów: 20
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
63,72
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
63,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
107,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
107,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04212147603485
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
126,82
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
126,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie FIAT UNO wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu FIAT UNO nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu FIAT UNO przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie FIAT UNO nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.