6 produktów
Wybierz auto
FASFT23081
Ilość zębów: 27
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
97,10
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
97,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLPFR044P
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze sworzniem mocującym koła
86,38
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
86,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479304871
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
233,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
233,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0401100650
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Grubość [mm]: 88.5
Rozwiń więcej danych
214,23
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
214,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479304869
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
77,32
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
77,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY7147520014
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
289,68
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
289,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie FORD C-MAX II wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu FORD C-MAX II nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu FORD C-MAX II przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie FORD C-MAX II nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.