16 produktów
Wybierz auto
FES2182TC7R
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 2.693
Rozwiń więcej danych
222,81
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
222,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OPM04P304
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej, oś przednia
134,39
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
134,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP9425061
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
69,17
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
69,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP304563
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
90,61
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
90,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLPFR038P
101,46
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
101,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP304092
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
129,94
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
129,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0479304869
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
75,68
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
75,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA90104
Ilość zębów: 25
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
83,27
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
83,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04217147500019
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
230,16
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
230,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT23081
Ilość zębów: 27
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
97,10
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
97,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY7147520023
Strona zabudowy: Oś tylna, z lewej, z prawej
Ilość otworów: 5
Rozwiń więcej danych
284,35
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
284,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYKLPFR044P
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze sworzniem mocującym koła
86,38
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
86,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX331243
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
191,74
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
191,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY7147520017
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
409,87
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
409,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0401100650
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Grubość [mm]: 88.5
Rozwiń więcej danych
223,10
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
223,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB178316
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Szerokość [mm]: 999
Rozwiń więcej danych
91,56
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
91,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie FORD TOURNEO wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu FORD TOURNEO nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu FORD TOURNEO przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie FORD TOURNEO nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.