15 produktów
Wybierz auto
GSP9427021
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
63,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
63,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2282SPORR
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 3.39
Rozwiń więcej danych
304,88
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
304,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH4420332
Strona zabudowy: Oś tylna
290,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
290,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH4410330
Strona zabudowy: Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm]: 28
Rozwiń więcej danych
83,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
83,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia
Wysokość 1 [mm]: 5.5
Rozwiń więcej danych
14,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
14,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA90239
Ilość zębów: 27
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
108,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
108,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV410330
Ilość zębów: 27
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
101,21
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
101,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLPHY521P
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze sworzniem mocującym koła
65,02
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
65,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1282NFRA47
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 3.54
Rozwiń więcej danych
519,76
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
519,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV420332
Strona zabudowy: Oś tylna
373,25
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
373,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAPKK20332
Strona zabudowy: Oś tylna
299,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
299,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
05501282011
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 2.015
Rozwiń więcej danych
114,93
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
114,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0426KK10330
Strona zabudowy: Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm]: 28
Rozwiń więcej danych
116,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
116,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0426KK20316
Ilość zębów, obręcz abs: 47
Średnica zewnętrzna [mm]: 73
Rozwiń więcej danych
196,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
196,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042137147520010
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Średnica zewnętrzna [mm]: 148
Rozwiń więcej danych
239,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
239,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie KIA CARENS wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu KIA CARENS nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu KIA CARENS przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie KIA CARENS nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.