5 produktów
Wybierz auto
JPG3551400700
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
103,78
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
103,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPGK3284A
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Wysokość 1 [mm]: 19.812
Rozwiń więcej danych
59,40
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
59,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04999427004
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
78,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
78,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042137147520012
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
150,20
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
150,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH4420321
Strona zabudowy: Oś tylna
Średnica zewnętrzna [mm]: 42
Rozwiń więcej danych
86,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
86,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie KIA SPORTAGE I wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu KIA SPORTAGE I nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu KIA SPORTAGE I przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie KIA SPORTAGE I nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.