16 produktów
Wybierz auto
GSP9427021
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
63,01
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
63,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2282SPORR
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 3.39
Rozwiń więcej danych
304,88
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
304,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NIPN4710534
Felga, ilość otworów: 5
Parametr: Hub assy
Rozwiń więcej danych
224,87
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
224,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH4420537
Strona zabudowy: Oś tylna
Średnica zewnętrzna [mm]: 73
Rozwiń więcej danych
213,90
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
213,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAPKK10337
Ilość zębów: 30
Strona zabudowy: Oś przednia
81,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
81,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05501282011
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 2.015
Rozwiń więcej danych
114,93
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
114,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAPKK20540
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
122,17
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
122,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042137147520010
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Średnica zewnętrzna [mm]: 148
Rozwiń więcej danych
239,33
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
239,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH4420540
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
90,39
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
90,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLPHY521P
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Ze sworzniem mocującym koła
65,02
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
65,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH4410337
Ilość zębów: 30
Strona zabudowy: Oś przednia
90,00
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
90,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04999427004
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
78,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
78,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV420540
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
109,43
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
109,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV420537
Strona zabudowy: Oś tylna
Średnica zewnętrzna [mm]: 73
Rozwiń więcej danych
256,74
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
256,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
MCA90239
Ilość zębów: 27
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
108,05
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
108,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA90253
Ilość zębów: 27
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
122,45
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
122,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie KIA SPORTAGE III wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu KIA SPORTAGE III nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu KIA SPORTAGE III przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie KIA SPORTAGE III nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.