13 produktów
Wybierz auto
TOP634170
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
80,58
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 06.05
U ciebie: wt. 06.05
80,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
249,91
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
249,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH4423045
Wysokość zabudowy: 103
Liczba otworów do mocowania: 5
Rozwiń więcej danych
241,20
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
241,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV423045
Wysokość zabudowy: 103
Liczba otworów do mocowania: 5
Rozwiń więcej danych
310,16
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 06.05
U ciebie: wt. 06.05
310,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG3851400310
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
187,73
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 06.05
U ciebie: wt. 06.05
187,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0426KK23045
Wysokość zabudowy: 103
Liczba otworów do mocowania: 5
Rozwiń więcej danych
226,71
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
226,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OSS39286
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Średnica zewnętrzna [mm]: 138
107,43
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 06.05
U ciebie: wt. 06.05
107,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OSS40253
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Średnica zewnętrzna [mm]: 142
203,12
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 06.05
U ciebie: wt. 06.05
203,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP600262
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
201,03
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 06.05
U ciebie: wt. 06.05
201,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES05823R
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 3.55
276,14
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 06.05
U ciebie: wt. 06.05
276,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
055005825F
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 1.954
152,14
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 06.05
U ciebie: wt. 06.05
152,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05500582CX7R
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 3.081
248,04
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 06.05
U ciebie: wt. 06.05
248,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLPMZ031P
91,39
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
91,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie MAZDA 5 wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu MAZDA 5 nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu MAZDA 5 przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie MAZDA 5 nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.