16 produktów
Wybierz auto
254,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
254,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH4423045
Wysokość zabudowy: 103
Liczba otworów do mocowania: 5
Rozwiń więcej danych
238,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
238,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP634170
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
81,44
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
81,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05500582CX7R
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 3.081
288,73
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
288,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN10L3033JPN
Strona zabudowy: Oś przednia
61,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
61,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV423045
Wysokość zabudowy: 103
Liczba otworów do mocowania: 5
Rozwiń więcej danych
277,29
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
277,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NIPN4703023
Felga, ilość otworów: 5
Parametr: Assy
Rozwiń więcej danych
210,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
210,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN10L9059JPN
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
62,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
62,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG3851400310
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
260,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
260,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NIPN4713035
Felga, ilość otworów: 5
Parametr: Assy
Rozwiń więcej danych
192,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
192,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYKLPMZ031P
91,39
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
91,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
055005825F
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 1.954
156,14
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
156,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES05823R
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 3.55
261,50
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
261,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426KK23045
Wysokość zabudowy: 103
Liczba otworów do mocowania: 5
Rozwiń więcej danych
216,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
216,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY35147520004
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś tylna
Rozwiń więcej danych
245,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP600262
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
201,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
201,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie MAZDA 5 wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu MAZDA 5 nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu MAZDA 5 przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie MAZDA 5 nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.