9 produktów
Wybierz auto
055005826F
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 1.96
136,10
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
136,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05500582CX7R
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 3.081
288,73
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
288,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MCA90285
Ilość zębów: 31
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
259,02
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
259,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH4423041
Strona zabudowy: Oś tylna
Średnica zewnętrzna [mm]: 83
Rozwiń więcej danych
231,32
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
231,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP600322
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
218,54
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
218,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY35147520006
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
239,04
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
239,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY35147520005
Strona zabudowy: Oś tylna
Średnica zewnętrzna [mm]: 138.8
Rozwiń więcej danych
227,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
227,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510331020
Strona zabudowy: Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm]: 32
Rozwiń więcej danych
201,53
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
201,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
055005826GHR
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 3.44
334,64
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
334,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie MAZDA 6 III wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu MAZDA 6 III nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu MAZDA 6 III przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie MAZDA 6 III nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.