6 produktów
Wybierz auto
JAV413031
Ilość zębów: 28
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
311,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
311,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV423046
Strona zabudowy: Oś tylna
313,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
313,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAPKK23046
Strona zabudowy: Oś tylna
242,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX331240
Strona zabudowy: Oś tylna
157,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
157,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP634172
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
224,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH4423046
Strona zabudowy: Oś tylna
257,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie MAZDA CX-3 wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu MAZDA CX-3 nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu MAZDA CX-3 przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie MAZDA CX-3 nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.