5 produktów
Wybierz auto
JPN20L3042JPN
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
194,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
194,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNUPMZ014
15,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
15,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY35147520005
Strona zabudowy: Oś tylna
Średnica zewnętrzna [mm]: 138.8
Rozwiń więcej danych
227,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
227,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY35146520000
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
346,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
346,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY35147520006
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
239,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
239,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie MAZDA CX-5 II wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu MAZDA CX-5 II nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu MAZDA CX-5 II przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie MAZDA CX-5 II nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.