Powiadom mnie o dostępności

Piasta koła do MAZDA DEMIO

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Oś tylna, Ilość zębów, obręcz ABS: 44, średnica wewnętrzna [mm]: 28, średn...
109,70 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna, Ilość zębów, obręcz ABS: 44, średnica wewnętrzna [mm]: 28, średn...
119,04 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica wewnętrzna [mm]: 28, średnica zewnętrzna [mm]: 61, Wysokość zabudowy: 67.5, Liczba ot...
111,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 05500582DWF

Piasta koła FEBEST 0582-DWF

Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Ciężar [kg]: 1.344
117,01 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYKLPMZ014P

Piasta koła NTY KLP-MZ-014P

91,69 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MAZDA

Piasta koła w samochodzie MAZDA DEMIO – funkcja

Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie MAZDA DEMIO wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.

Wymiana piasty w samochodzie MAZDA DEMIO – kiedy?

Raporty serwisowe samochodu MAZDA DEMIO nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu MAZDA DEMIO przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.

Objawy zużycia piasty koła w samochodzie MAZDA DEMIO

Zły stan piasty koła w samochodzie MAZDA DEMIO nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.