Powiadom mnie o dostępności

Piasta koła do MAZDA MX-5

12 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość zębów, obręcz ABS: 44, średnica wewnętrzna [mm]: 28, średnica zewnętrzna [mm]: 83, Wy...
173,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś przednia, średnica zewnętrzna [mm]: 74, Wysokość zabudowy: 105, Liczba otwo...
189,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość zębów, obręcz ABS: 44, średnica wewnętrzna [mm]: 33, średnica zewnętrzna [mm]: 90, Wy...
138,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 04694413017

Piasta koła ASHIKA 44-13017

Ilość zębów, obręcz ABS: 44, średnica wewnętrzna [mm]: 28, średnica zewnętrzna [mm]: 83, Wy...
153,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: JAV413017

Piasta koła JAPKO 413017

Ilość zębów, obręcz ABS: 44, średnica wewnętrzna [mm]: 28, średnica zewnętrzna [mm]: 83, Wy...
181,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: JAV413015

Piasta koła JAPKO 413015

Strona zabudowy: Oś przednia, średnica zewnętrzna [mm]: 74, Wysokość zabudowy: 105, Liczba otwo...
235,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: JAV423022

Piasta koła JAPKO 423022

Ilość zębów, obręcz ABS: 44, średnica wewnętrzna [mm]: 33, średnica zewnętrzna [mm]: 90, Wy...
164,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYKLPMZ012P

Piasta koła NTY KLP-MZ-012P

76,07 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica wewnętrzna [mm]: 28, średnica zewnętrzna [mm]: 61, Wysokość zabudowy: 67.5, Liczba ot...
111,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Felga, ilość otworów: 4, Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Ilość na oś: 2, śr...
101,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Felga, ilość otworów: 4, Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Artykuł uzupełniają...
137,35 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: JAV423019

Piasta koła JAPKO 423019

średnica wewnętrzna [mm]: 28, średnica zewnętrzna [mm]: 61, Wysokość zabudowy: 67.5, Liczba ot...
133,42 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MAZDA

Piasta koła w samochodzie MAZDA MX-5 – funkcja

Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie MAZDA MX-5 wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.

Wymiana piasty w samochodzie MAZDA MX-5 – kiedy?

Raporty serwisowe samochodu MAZDA MX-5 nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu MAZDA MX-5 przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.

Objawy zużycia piasty koła w samochodzie MAZDA MX-5

Zły stan piasty koła w samochodzie MAZDA MX-5 nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.