6 produktów
Wybierz auto
254,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
254,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYKLPMZ012P3
97,81
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
97,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042135147520001
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Rozwiń więcej danych
247,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
247,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04694423030
Ilość zębów, obręcz abs: 44
Średnica wewnętrzna [mm]: 36
Rozwiń więcej danych
148,85
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
148,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV423030
Ilość zębów, obręcz abs: 44
Średnica wewnętrzna [mm]: 36
Rozwiń więcej danych
172,75
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
172,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES05826A44R
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 2.67
217,47
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
217,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie MAZDA PREMACY wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu MAZDA PREMACY nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu MAZDA PREMACY przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie MAZDA PREMACY nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.