8 produktów
Wybierz auto
Producenci
04999433004
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
54,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
54,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040103969
Strona zabudowy: Oś przednia
Szerokość [mm]: 82
Rozwiń więcej danych
155,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 10.10
155,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN10L0003PJPN
Ilość zębów: 33
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
49,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
49,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MCA90055
Ilość zębów: 33
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
77,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
77,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
121,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 10.10
121,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
METN4004
101,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 10.10
101,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040103965
Ilość zębów: 33
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
102,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
102,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
63,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
63,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie OPEL CALIBRA wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu OPEL CALIBRA nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu OPEL CALIBRA przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie OPEL CALIBRA nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.