Powiadom mnie o dostępności

Piasta koła do PEUGEOT 508 I

7 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Grubość [mm]: 78.5, Ciężar [kg]: 1.97, średni...
149,89 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: FASFT23063

Piasta koła FAST FT23063

Felga, ilość otworów: 5, Strona zabudowy: z lewej, z prawej, Oś przednia, Wysokość [mm]: 79, �...
80,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Felga, ilość otworów: 5, Strona zabudowy: tylna oś po obydwu stronach, średnica zewnętrzna [mm...
116,17 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna, Ciężar [kg]: 1.9, średnica wewnętrzna [mm]: 32, średnica zewnętrzn...
229,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 042111147500016

Piasta koła MEYLE 11-14 750 0016

Felga, ilość otworów: 5, Strona zabudowy: tylna oś po obydwu stronach, średnica wewnętrzna [mm...
201,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Felga, ilość otworów: 5, Ciężar [kg]: 0.01, Wysokość 1 [mm]: 60, Artykuł uzupełniający / i...
156,75 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NTYKLPPE005P

Piasta koła NTY KLP-PE-005P

Średnica piasty koła [mm]: 83
78,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Piasta koła w samochodzie PEUGEOT 508 I – funkcja

Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie PEUGEOT 508 I wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.

Wymiana piasty w samochodzie PEUGEOT 508 I – kiedy?

Raporty serwisowe samochodu PEUGEOT 508 I nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu PEUGEOT 508 I przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.

Objawy zużycia piasty koła w samochodzie PEUGEOT 508 I

Zły stan piasty koła w samochodzie PEUGEOT 508 I nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.