4 produkty
Wybierz auto
GSP9424022
Felga, ilość otworów: 4
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
52,40
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
52,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NIPJ4712079
Ilość otworów: 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez sworznia mocującego koła, ze zintegrowanym łożyskiem koła
187,83
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
187,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
METN1053
Felga, ilość otworów: 4
Wymiar gwintu: M12 x 1,5
Rozwiń więcej danych
128,45
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
128,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV422001
Wysokość zabudowy: 96
Liczba otworów do mocowania: 4
Rozwiń więcej danych
217,18
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
217,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie TOYOTA AYGO II wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu TOYOTA AYGO II nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu TOYOTA AYGO II przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie TOYOTA AYGO II nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.