6 produktów
Wybierz auto
GSP9438007
Felga, ilość otworów: 5
Wymiar gwintu: M14×1.5
Rozwiń więcej danych
55,69
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
55,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1151403200
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
399,31
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
399,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1141402800
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Średnica zewnętrzna [mm]: 152
Rozwiń więcej danych
344,62
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
344,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN10L9027JPN
Felga, ilość otworów: 5
Ilość zębów: 38
Rozwiń więcej danych
59,06
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
59,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY0146520005
Felga, ilość otworów: 5
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
245,55
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
245,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2382CRAFR
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 5.787
Rozwiń więcej danych
467,75
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
467,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wymiana piasty koła nie jest czynnością serwisową, którą w samochodzie VW CRAFTER I wykonuje się często. Niemniej, ten element ulega zużyciu eksploatacyjnemu i jest podatny na negatywne działanie czynników atmosferycznych i związków chemicznych, z którymi ma kontakt podwozie samochodu. Piasta, wraz z łożyskiem, łączy koła z resztą konstrukcji pojazdu. To na piaście osadzone jest koło i dzięki niej może się obracać.
Raporty serwisowe samochodu VW CRAFTER I nie sugerują konkretnego przebiegu, po którym należy wykonać wymianę piasty. W niektórych egzemplarzach pojazdu piasta zużywa się już po ok. 150 tys. kilometrów, w innych kwalifikuje się do wymiany po 300 tys. km lub później. Kluczem nie zawsze jest jednak sam przebieg, ale także warunki przechowywania auta oraz to, czy jego podwozie jest regularnie konserwowane. Warto sprawdzać stan piast samochodu VW CRAFTER I przy każdym większym przeglądzie lub np. przy wymianie opon. Po zdjęciu kół warto wówczas wyczyścić piastę. Dobrą okazją do tego jest też wymiana tarcz hamulcowych.
Zły stan piasty koła w samochodzie VW CRAFTER I nie zawsze wiąże się z konkretnymi objawami, odczuwalnymi podczas jazdy. Właśnie dlatego tak ważne jest regularne kontrolowanie jej stanu przy okazji przeglądów. W skrajnych wypadkach kierowca może jednak odczuć uszkodzenie piasty. Alarmujące mogą być hałasy wydobywające się z okolicy koła podczas jazdy. Większy niż zwykle szum czy też metaliczne odgłosy przy skręcaniu nie muszą, ale mogą sugerować zarówno awarię łożyska koła, jak i samej piasty. Weryfikacji warto dokonać w warsztacie, jednak wizualne zużycie piasty i silna korozja mogą świadczyć o tym, że jej wymiana będzie zasadna.