6 produktów
Wybierz auto
GSPS080847
Strona zabudowy: Wewnątrz, z lewej, os przednia, na dole
Długość [mm]: 77
Rozwiń więcej danych
64,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
64,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPS080848
Strona zabudowy: Wewnątrz, z prawej, os przednia, na dole
Długość [mm]: 77
Rozwiń więcej danych
64,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
64,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03592597502
Strona zabudowy: Wewnątrz, z prawej, na dole, oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dodatkami
265,66
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
265,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
03592597402
Strona zabudowy: Wewnątrz, z lewej, na dole, oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dodatkami
237,82
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
237,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV203632
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Parzyste numery artykułów: V20-3633
340,46
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
340,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAIV203633
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Parzyste numery artykułów: V20-3632
257,15
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
257,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sworzeń wahacza jest elementem łączącym wahacz ze zwrotnicą. Zadaniem tego elementu jest umożliwienie prawidłowego skrętu kół, a także przenoszenie naprężeń zwrotnicy na wahacz. Dzięki obecności sworzni wahaczy BMW 5 E34 może skręcać przy zachowaniu prawidłowej pracy zawieszenia.
Użytkowanie samochodu prowadzi do zużycia sworzni wahacza. Z czasem na pracującym elemencie wahacza – przegubie kulowym – pojawiają się luzy. Przegub kulowy jest chroniony osłoną, której zniszczenie przyspieszy zużycie sworznia. Gdy do tego dojdzie, pojawiają się stuki słyszalne podczas jazdy. Pogorszy się również reakcja kół na skręt kierownicy – będzie ona opóźniona. Tor jazdy samochodu może nawet zacząć wymykać się spod kontroli kierowcy.
Użytkowanie pojazdu BMW 5 E34, w którym sworznie wahacza kwalifikują się do wymiany, nie jest rozsądne. Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy jest uciążliwa – obniża komfort prowadzenia i sprawia, że sworzeń coraz gorzej spełnia swoją funkcję. Może przy tym dojść również do zniszczenia opon oraz innych elementów zawieszenia, co znacznie podniesie koszty przywrócenia samochodu do pełnej sprawności. Mocno zużyty sworzeń może doprowadzić nawet do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem. Dlatego wymianę sworzni wahacza należy przeprowadzić jak najszybciej po pojawieniu się na nich śladów zużycia. Sworznie należy wymieniać parami, aby praca zawieszenia i układu kierowniczego była równomierna po obydwu stronach samochodu.