8 produktów
Wybierz auto
ABS220629
Średnica [mm]: 39.5
Wymiar gwintu: M12x1.75 rht
Rozwiń więcej danych
85,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
85,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
49,82
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
49,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LEM1179401
Strona zabudowy: Z obu stron, na dole, oś przednia
Wymiar gwintu: 9/16"-18unf
130,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
130,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OPMG3525
Strona zabudowy: Z obu stron, na dole, oś przednia
Wymiar stożka [mm]: 16.7
58,98
zł/szt.
Kraków: pt. 16.05
U ciebie: pt. 16.05
58,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB172763
Strona zabudowy: Góra, oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 0.32
Rozwiń więcej danych
57,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
57,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03592698001
Strona zabudowy: Z obu stron, na dole, oś przednia
Wymiar gwintu: M12x1,75
Rozwiń więcej danych
140,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
140,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS220460
Ciężar [kg]: 0.38
Wymiar stożka [mm]: 14.5
66,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
66,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
63,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
63,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Sworzeń wahacza jest elementem łączącym wahacz ze zwrotnicą. Zadaniem tego elementu jest umożliwienie prawidłowego skrętu kół, a także przenoszenie naprężeń zwrotnicy na wahacz. Dzięki obecności sworzni wahaczy JAGUAR XJ VI może skręcać przy zachowaniu prawidłowej pracy zawieszenia.
Użytkowanie samochodu prowadzi do zużycia sworzni wahacza. Z czasem na pracującym elemencie wahacza – przegubie kulowym – pojawiają się luzy. Przegub kulowy jest chroniony osłoną, której zniszczenie przyspieszy zużycie sworznia. Gdy do tego dojdzie, pojawiają się stuki słyszalne podczas jazdy. Pogorszy się również reakcja kół na skręt kierownicy – będzie ona opóźniona. Tor jazdy samochodu może nawet zacząć wymykać się spod kontroli kierowcy.
Użytkowanie pojazdu JAGUAR XJ VI, w którym sworznie wahacza kwalifikują się do wymiany, nie jest rozsądne. Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy jest uciążliwa – obniża komfort prowadzenia i sprawia, że sworzeń coraz gorzej spełnia swoją funkcję. Może przy tym dojść również do zniszczenia opon oraz innych elementów zawieszenia, co znacznie podniesie koszty przywrócenia samochodu do pełnej sprawności. Mocno zużyty sworzeń może doprowadzić nawet do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem. Dlatego wymianę sworzni wahacza należy przeprowadzić jak najszybciej po pojawieniu się na nich śladów zużycia. Sworznie należy wymieniać parami, aby praca zawieszenia i układu kierowniczego była równomierna po obydwu stronach samochodu.