7 produktów
Wybierz auto
RTS9313046056
Strona zabudowy: Na dole, oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 0.654
Rozwiń więcej danych
66,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
66,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OPMG32028S
Strona zabudowy: Z obu stron, na dole, oś przednia
Wymagana ilość: 2
Rozwiń więcej danych
68,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
68,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI850080557
Wymagana ilość: 2
Wymiar stożka [mm]: 19
Rozwiń więcej danych
65,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
65,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SID19091
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka: /
Rozwiń więcej danych
71,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
71,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRWJBJ540
Strona zabudowy: Zewnętrzny, z obu stron, na dole, oś przednia
59,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
59,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.788
Rozwiń więcej danych
63,29
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
63,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.821
Rozwiń więcej danych
54,75
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
54,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Sworzeń wahacza jest elementem łączącym wahacz ze zwrotnicą. Zadaniem tego elementu jest umożliwienie prawidłowego skrętu kół, a także przenoszenie naprężeń zwrotnicy na wahacz. Dzięki obecności sworzni wahaczy JEEP COMPASS II może skręcać przy zachowaniu prawidłowej pracy zawieszenia.
Użytkowanie samochodu prowadzi do zużycia sworzni wahacza. Z czasem na pracującym elemencie wahacza – przegubie kulowym – pojawiają się luzy. Przegub kulowy jest chroniony osłoną, której zniszczenie przyspieszy zużycie sworznia. Gdy do tego dojdzie, pojawiają się stuki słyszalne podczas jazdy. Pogorszy się również reakcja kół na skręt kierownicy – będzie ona opóźniona. Tor jazdy samochodu może nawet zacząć wymykać się spod kontroli kierowcy.
Użytkowanie pojazdu JEEP COMPASS II, w którym sworznie wahacza kwalifikują się do wymiany, nie jest rozsądne. Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy jest uciążliwa – obniża komfort prowadzenia i sprawia, że sworzeń coraz gorzej spełnia swoją funkcję. Może przy tym dojść również do zniszczenia opon oraz innych elementów zawieszenia, co znacznie podniesie koszty przywrócenia samochodu do pełnej sprawności. Mocno zużyty sworzeń może doprowadzić nawet do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem. Dlatego wymianę sworzni wahacza należy przeprowadzić jak najszybciej po pojawieniu się na nich śladów zużycia. Sworznie należy wymieniać parami, aby praca zawieszenia i układu kierowniczego była równomierna po obydwu stronach samochodu.