8 produktów
Wybierz auto
SID51282
Strona zabudowy: Na dole, oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka: /
Rozwiń więcej danych
52,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
52,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DYS2724199
Strona zabudowy: Wewnątrz, oś przednia
Średnica [mm]: 20
Rozwiń więcej danych
48,29
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
48,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NKK5043224
43,00
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
43,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX724799
32,23
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
32,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY35160100032
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
63,75
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
63,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPS081017
Strona zabudowy: Na dole, oś przednia po obydwu stronach
36,29
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
36,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NIPN4863032
Gwint zewn. [mm]: M12x1,5
Wysokość zabudowy 1 [mm]: 58.9
46,78
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
46,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
CTRCB0294
Masa [g]: 365
Długość opakowania [cm]: 8.3
Rozwiń więcej danych
64,36
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
64,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Sworzeń wahacza jest elementem łączącym wahacz ze zwrotnicą. Zadaniem tego elementu jest umożliwienie prawidłowego skrętu kół, a także przenoszenie naprężeń zwrotnicy na wahacz. Dzięki obecności sworzni wahaczy MAZDA CX-3 może skręcać przy zachowaniu prawidłowej pracy zawieszenia.
Użytkowanie samochodu prowadzi do zużycia sworzni wahacza. Z czasem na pracującym elemencie wahacza – przegubie kulowym – pojawiają się luzy. Przegub kulowy jest chroniony osłoną, której zniszczenie przyspieszy zużycie sworznia. Gdy do tego dojdzie, pojawiają się stuki słyszalne podczas jazdy. Pogorszy się również reakcja kół na skręt kierownicy – będzie ona opóźniona. Tor jazdy samochodu może nawet zacząć wymykać się spod kontroli kierowcy.
Użytkowanie pojazdu MAZDA CX-3, w którym sworznie wahacza kwalifikują się do wymiany, nie jest rozsądne. Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy jest uciążliwa – obniża komfort prowadzenia i sprawia, że sworzeń coraz gorzej spełnia swoją funkcję. Może przy tym dojść również do zniszczenia opon oraz innych elementów zawieszenia, co znacznie podniesie koszty przywrócenia samochodu do pełnej sprawności. Mocno zużyty sworzeń może doprowadzić nawet do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem. Dlatego wymianę sworzni wahacza należy przeprowadzić jak najszybciej po pojawieniu się na nich śladów zużycia. Sworznie należy wymieniać parami, aby praca zawieszenia i układu kierowniczego była równomierna po obydwu stronach samochodu.