7 produktów
Wybierz auto
0396TC959
Strona zabudowy: Oś przednia
Wymiar gwintu: M12x1.25
36,97
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
36,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Zewnętrzny, z tyłu, oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa, w srodku
Ciężar [kg]: 0.215
Rozwiń więcej danych
27,33
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
27,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYZSDSB001
27,49
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
27,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL8616710
Strona zabudowy: Z obu stron, na dole, oś przednia
Rozmiar gwintu 1: M12x1,25
26,99
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
26,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DYS2710020
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 0.318061
35,11
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
35,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAVSBJ8001
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Wysokość [mm]: 89
Rozwiń więcej danych
38,70
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
38,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04115044401
40,19
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
40,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Sworzeń wahacza jest elementem łączącym wahacz ze zwrotnicą. Zadaniem tego elementu jest umożliwienie prawidłowego skrętu kół, a także przenoszenie naprężeń zwrotnicy na wahacz. Dzięki obecności sworzni wahaczy SUBARU XV II może skręcać przy zachowaniu prawidłowej pracy zawieszenia.
Użytkowanie samochodu prowadzi do zużycia sworzni wahacza. Z czasem na pracującym elemencie wahacza – przegubie kulowym – pojawiają się luzy. Przegub kulowy jest chroniony osłoną, której zniszczenie przyspieszy zużycie sworznia. Gdy do tego dojdzie, pojawiają się stuki słyszalne podczas jazdy. Pogorszy się również reakcja kół na skręt kierownicy – będzie ona opóźniona. Tor jazdy samochodu może nawet zacząć wymykać się spod kontroli kierowcy.
Użytkowanie pojazdu SUBARU XV II, w którym sworznie wahacza kwalifikują się do wymiany, nie jest rozsądne. Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy jest uciążliwa – obniża komfort prowadzenia i sprawia, że sworzeń coraz gorzej spełnia swoją funkcję. Może przy tym dojść również do zniszczenia opon oraz innych elementów zawieszenia, co znacznie podniesie koszty przywrócenia samochodu do pełnej sprawności. Mocno zużyty sworzeń może doprowadzić nawet do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem. Dlatego wymianę sworzni wahacza należy przeprowadzić jak najszybciej po pojawieniu się na nich śladów zużycia. Sworznie należy wymieniać parami, aby praca zawieszenia i układu kierowniczego była równomierna po obydwu stronach samochodu.