15 produktów
Wybierz auto
04211160103254
Strona zabudowy: Na dole, oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dodatkami
33,87
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
33,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB39813
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg]: 2.8224
Rozwiń więcej danych
35,04
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
35,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPS080194
Strona zabudowy: Z obu stron, oś przednia po obydwu stronach, os przednia, na dole
Długość [mm]: 29
Rozwiń więcej danych
30,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
30,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
041849395706
Strona zabudowy: Os przednia, na dole
Średnica zewnętrzna [mm]: 15
43,41
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
43,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040107153
Strona zabudowy: Os przednia, na dole
Ciężar [kg]: 0.29
Rozwiń więcej danych
33,57
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
33,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FAG825013710
Specyfikacje asortymentowa: Przykręcany
Rodzaj wahacza: Dla wahacza poprzecznego
Rozwiń więcej danych
47,23
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
47,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396TC207
Strona zabudowy: Oś przednia
Szerokość [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
31,71
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
31,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP102599
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Ilość na oś: 2
Rozwiń więcej danych
23,50
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
23,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04115044708
Wymiar stożka [mm]: 17
35,13
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
35,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03591016004
Strona zabudowy: Z obu stron, na dole, oś przednia
48,56
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
48,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040104453
Strona zabudowy: Z obu stron, os przednia, na dole
Ciężar [kg]: 0.293
Rozwiń więcej danych
31,49
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
31,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040101150
Strona zabudowy: Os przednia, na dole
Ciężar [kg]: 0.343
Rozwiń więcej danych
30,30
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
30,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040102408
Strona zabudowy: Os przednia, na dole
Ciężar [kg]: 0.332
Rozwiń więcej danych
33,22
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
33,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKDS311015
32,43
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
32,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DEND110052
Strona zabudowy: Z obu stron, na dole, oś przednia
Wymiar stożka [mm]: 17
28,24
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
28,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Sworzeń wahacza jest elementem łączącym wahacz ze zwrotnicą. Zadaniem tego elementu jest umożliwienie prawidłowego skrętu kół, a także przenoszenie naprężeń zwrotnicy na wahacz. Dzięki obecności sworzni wahaczy VW GOLF I może skręcać przy zachowaniu prawidłowej pracy zawieszenia.
Użytkowanie samochodu prowadzi do zużycia sworzni wahacza. Z czasem na pracującym elemencie wahacza – przegubie kulowym – pojawiają się luzy. Przegub kulowy jest chroniony osłoną, której zniszczenie przyspieszy zużycie sworznia. Gdy do tego dojdzie, pojawiają się stuki słyszalne podczas jazdy. Pogorszy się również reakcja kół na skręt kierownicy – będzie ona opóźniona. Tor jazdy samochodu może nawet zacząć wymykać się spod kontroli kierowcy.
Użytkowanie pojazdu VW GOLF I, w którym sworznie wahacza kwalifikują się do wymiany, nie jest rozsądne. Konieczność ciągłego korygowania toru jazdy jest uciążliwa – obniża komfort prowadzenia i sprawia, że sworzeń coraz gorzej spełnia swoją funkcję. Może przy tym dojść również do zniszczenia opon oraz innych elementów zawieszenia, co znacznie podniesie koszty przywrócenia samochodu do pełnej sprawności. Mocno zużyty sworzeń może doprowadzić nawet do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem. Dlatego wymianę sworzni wahacza należy przeprowadzić jak najszybciej po pojawieniu się na nich śladów zużycia. Sworznie należy wymieniać parami, aby praca zawieszenia i układu kierowniczego była równomierna po obydwu stronach samochodu.