64 produktów
Wybierz auto
Nr art: GSPS060495
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSPS060496
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: KAM9050194
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: KAM9050193
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JAV72462
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JAV72420R
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GSPS060503
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GSP511739
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JPG3450200100
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JAV72418R
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ASH7204418L
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FES0325CRVUPL
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ASH7204420L
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FES0324RD1LH
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JAV72420L
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JAPBS418L
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYZWTHD003
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GSPS060504
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FES0325CRVUPR
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FEB42157
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Wahacze są elementami, które łączą nadwozie z kołami. Ich funkcją nie jest jedynie podtrzymywanie karoserii – pozwalają także utrzymać koła w odpowiedniej pozycji oraz tłumią nierówności jezdni. Dzięki temu HONDA CR-V I umożliwia wygodne podróżowanie oraz zachowanie pewności prowadzenia. Zużyte wahacze w samochodzie HONDA CR-V I nie tylko obniżają komfort jazdy, ale przyczyniają się także do spadku bezpieczeństwa na drodze.
Zakup nowych podzespołów z tej grupy części może być konieczny również wskutek korozji pojawiającej się na powierzchni wahaczy zamontowanych w pojeździe. Szczególnie narażone na zużycie są gumowe elementy wahaczy obecne w tulejach oraz sworzniach – starzenie się gumy prowadzi do utraty właściwości wahaczy i wymaga szybkiej wymiany podzespołów na nowe.
Charakterystycznym objawem zużycia wahaczy w samochodzie HONDA CR-V I jest stukający bądź skrzypiący hałas, który towarzyszy pracy zawieszenia podczas jazdy na nierównościach oraz w zakrętach. W takiej sytuacji warto możliwie szybko przeprowadzić serwis wahaczy, zanim pojawią się objawy powodujące nieporządane zachowanie samochodu HONDA CR-V I na drodze.
Gdyby nie wahacz, przód samochodu HONDA CR-V I byłby pozbawiony możliwości utrzymywania kierunku jazdy. Przednie wahacze łączą się z kołami skrętnymi. Dlatego, gdy zużywają się sworznie tych wahaczy, pogarsza się pewność prowadzenia. HONDA CR-V I może znosić wówczas na bok i konieczne są nieustanne kontry kierownicą w celu utrzymania obranego kierunku. Ponadto podczas kręcenia kołem kierownicy da się też wyczuć nadmierny luz. W przypadku zaawansowanego uszkodzenia może dojść nawet do oderwania koła od wahacza, co kończy się całkowitą utratą kontroli nad kierunkiem jazdy.
Pomimo iż tylne koła nie odpowiadają za skręcanie, niesprawne wahacze tylnego zawieszenia również obniżają pewność prowadzenia samochodu HONDA CR-V I. Oprócz tego pogorszeniu ulega skuteczność hamowania, a przy ruszaniu da się odczuć szarpanie nadwozia. Wskazane objawy to efekt zniszczenia gumowych silentblocków wahaczy. Gdy tracą one swoje właściwości wskutek zużycia, spada również pewność prowadzenia, co jest szczególnie odczuwalne podczas jazdy z wysoką prędkością. Dodatkowo niesprawne wahacze przyspieszają zużycie innych podzespołów – nie tylko w układzie zawieszenia. Objawem jest m.in. nierównomierne ścieranie bieżnika opon, co znacznie skraca żywotność kompletu ogumienia.