Mitsubishi Lancer od pierwszej generacji zbiera masę pozytywnych komentarzy. Te przenoszą się bezpośrednio na sprzedaż, a także ciągle wzrastającą liczbę zadowolonych kierowców. Co charakteryzuje Lancera? Dobra trwałość, jednak za tym stoją także wysokie ceny części. Mitsubishi Lancer potrafi swoje kosztować, szczególnie w ASO. Ponadto dosyć mało jest zamienników. Coś za coś, gdyż od zawsze sportowa stylistyka szła nie po drodze z niższymi wydatkami na eksploatacja. Ponadto w kontekście dopasowania części Mitsubishi Lancer Sportback zdecydowanie nie idzie też w parze z zestrojeniem podwozia. Nadal jednak w dowolnej generacji jest to samochód zdecydowanie wart uwagi. Dlaczego?
Gustowna stylistyka i uniwersalna linia nadwozia
Lancer jest definitywnie klasycznym samochodem w każdym calu. W standardzie kompaktowym, co ciekawe zadebiutowała kombi. Rozwiązanie od 2003 roku nieco dziwi, gdyż japoński producent początkowo wypuścił taki model, a dopiero następnie ofertę uzupełnił sedan. W 2008 roku natomiast światło dzienne ujrzał hatchback. Wersja pięciodrzwiowa Sportback z kolei wjechała na salony w standardzie dłuższym od sedana. O co chodzi? Lancer posiada sportową stylistyką, a takżę szczególnie długą linię nadwozia, która rzeczywiście wpada w oko. Ponadto wszystkie te parametry idą w parze z atrakcyjną ceną. Przekłada się to obecnie na rynek wtórny, gdyż części do Mitsubishi Lancer faktycznie swoje kosztują, jednak w zamian otrzymujemy samochód o świetnych osiągach i bardzo przyjemnym feelingu płynącym z jazdy miejskiej.
To nie do końca sportowy samochód
Wydawałoby się, że designerski rys karoserii i ogromne koła w droższym standardzie wyposażeniowych stanowić będą gwarancję nieco bardziej dynamicznej jazdy. Czy płyną z niej prawdziwie sportowe wrażenia? Niekoniecznie. Nie jest to jednak wada, gdyż za faktycznie auto w takiej klasie za samochód zapłacilibyśmy zdecydowanie więcej. Kompaktowe Mitsubishi idzie więc na pewne kompromisy: wygląd nieproporcjonalny do osiągów. Układ kierowniczy i zawieszenie w przypadku słabszych wersji jest bardzo komfortowe, ale przy tym miękkie. Nie czuć wyraźnej granicy oraz cięższego wyważenia, gdyż samochód nie jest przystosowany do takiej jazdy.
Wersje silnikowe w standardzie kompaktów
Na rynku wtórnym wnętrza pod maską używanych Lancerów zdobią z reguły benzynowe silniki. Standard 1.5, 1.6 i 1.8 to prawdziwa klasyka w przypadku większości modeli z pierwszej generacji. Niestety 150-konne i 170-konne silniki są rzadko spotykane na rynku wtórnym. Dlaczego? Resztę rynku wypełnia raczej nisza napędów 2.0 i 2.4 z maksymalnym 170 KM. i Mitsubishi Lancer znaleźć można także z silnikiem wysokoprężnym 2.0 D-ID zaprojektowanym na podstawie Volkswagena 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami.